Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016

Η φωλιά της οχιάς - Αντρέα Καμιλλέρι


Λοιπόν τούτο το βιβλίο μόνο και μόνο για τον τίτλο του, δικαιούται ένα δεκάρι. Συγγραφέας που βάζει τα φίδια στον τίτλο του (γιατί στο DNA μου κυλάει και κάτι από οχιά), χαίρει της εκτίμησης μου και του το ανταποδίδω.
Είμαι λάτρης του Μονταλμπάνο, του αστυνομικού ήρωα του Καμιλλέρι. Είναι τύπος μεσογειακός, καλοφαγάς, με μοναδικό σπίτι με βεράντα που βλέπει στη θάλασσα, που παρά τα 58 του χρόνια έχει ακόμα αρραβωνιαστικιά και που λύνει τις αστυνομικές του υποθέσεις καταβροχθίζοντας μπαρμπούνια και πετρόψαρα στου Έντσο.
Διαβάζω τα βιβλία του όχι για το αστυνομικό σασπένς, ούτε για το ψυχογράφημα του δολοφόνου αλλά για να ζω τη ζωή του Μονταλμπάνο στη Σικελία.
Στη «φωλιά της οχιάς», το πτώμα ανήκει σ’έναν έκφυλο λογιστή που δεν άφηνε ούτε θηλυκιά γάτα παραπονούμενη και οι πιθανοί δολοφόνοι πολλοί.
Επειδή όμως μου αρέσει να είμαι και ακριβοδίκαιο, η λύση του μυστηρίου στο τέλος μου άφησε ερωτήματα αναπάντητα και μια πικρίλα στο στόμα γιατί όταν καταπιανόμαστε με κάποια θέματα σοβαρά, πρέπει να παραμένουν σοβαρά. Αν ήταν άλλος συγγραφέας με το δολοφόνο που μου πάσαρε, θα τον είχα ξεφωνίσει, αλλά έχουμε και τις αδυναμίες μας… Τόσα τηγανιτά μπαρμπούνια φάγαμε μαζί στου  Έντσο, τόσες σαλάτες με μύδια και χταποδάκι μας φίλεψε η Αντελίνα, τόσο σικελιώτικο κρασί ρουφήξαμε στη βεράντα με θέα τη θάλασσα… του την χαρίζω αυτή τη φορά…
Βαθμολογία: 6/10

Η ΦΩΛΙΑ ΤΗΣ ΟΧΙΑΣ
Αντρέα Καμιλλέρι
Μετάφραση: Φωτεινή Ζερβού
Εκδόσεις Πατάκη, 2016

Σελίδες 308